آیه قرآن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :1
کل بازدید :95667
تعداد کل یاد داشت ها : 335
آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 9:4 ع
نوزدهمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله با روایتی منتشر نشده از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم بر روی  پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR قرار گرفت.
سخن هفته این شماره با عنوان «فرجام تحریف امام» به نقطه اساسی نزاع انقلاب و ضدّ انقلاب در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. روایتی متفاوت از دوران سلطنت پهلوی‌ها مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب نیز بخش جذاب دیگری از این شماره خط حزب‌الله است. عکس ویژه این شماره به بازدید رهبر معظم انقلاب از موزه عبرت و ذکر خاطره ایشان از گفتگو با منوچهری، شکنجه‌گر معروف ساواک اختصاص دارد. هفته‌نامه‌ی خبری - تحلیلی «خط حزب‌الله» نوزدهمین شماره‌ی خود را به شهید عبدالله میثمی «اسطوره رزمندگان» در جنگ تحمیلی تقدیم کرده است.
برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
نسخه تابلو اعلانات | دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه (A4) | دریافت نسخه‌ی چاپ (A3)

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(1)

 اوّلا خیلی تشکّر میکنیم از اینکه برادران و خواهران عزیز ورزشی، به این فکر افتادید که شهدای ورزشکار را از خیل عظیم شهدای کشور بیرون بکشید و معرّفی کنید تا جامعه بفهمد که فداکاری در راه خدا و در راه دین و در راه انقلاب با دادن جان و یا معلول شدن، مخصوص یک قشر خاصّی نیست؛ همه‌ی قشرهای کشور در این مسابقه‌ی عظیم و معنوی که «سابِقوا الی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم»(2) [است‌]، شرکت داشته؛ به نظر من این خیلی کار جالب و ابتکار جالبی است که شهدای ورزشکار را معرّفی کنید. و شاید بنده هم مثل دیگران نمیدانستم که ما پنج‌هزار شهید ورزشکار داریم، یا در بین همین شهدای اخیرِ دفاع از ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) ورزشکارانی هستند، قهرمانانی هستند؛ اینها خیلی باارزش است. شما با این کارتان روحیّه‌ی انقلابی را در کشور تقویت میکنید، فکر انقلابی را اعتلاء میبخشید؛ بله، شما(3) درست گفتید که جوان ورزشکار، درواقع به‌طور طبیعی یک الگو است برای بخش مهمّی از جوانها و اخلاق او، رفتار او، کیفیّات زندگی او، سبک زندگی او میتواند اثر بگذارد. چقدر مهم است که جوان ورزشکار با حوزه‌ی تأثیر و نفوذی که شخصیّت او دارد، بتواند انسانها را به‌سوی دین، اخلاق، معنویّت سوق بدهد.


 من همیشه در دل تحسین کرده‌ام و تمجید کرده‌ام این فرمایش امام (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) را که همان اوایل انقلاب از ورزشکار با یک بیان کاملاً قابل فهم و کاملاً بومی تمجید کردند و تکریم کردند و فرمودند «پهلوان».(4) پهلوانی به‌اصطلاح یک لقب دارای امتیاز است در نظر ملّت ما و در ادبیّات بومی ما و ملّی ما؛ [ایشان‌] تعبیر پهلوان را به‌کار بردند؛ خیلی حرف خوبی است.

ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

... بالاخره بچّه‌ها شجاعت به‌خرج دادند؛ فقط هم شجاعت نبود؛ شجاعتِ همراه با ایمان و همراه با درک بهنگام؛ یعنی در وقت عمل کردن. خیلی از کارهای ما انجام میگیرد، منتها نه در وقت خودش؛ وقتی یک کاری تأخیر افتاد، آن‌وقت دیگر فایده‌ای ندارد. شما به‌لحظه عمل کردید؛ کارتان بسیار عالی بود، کارتان بسیار جالب بود و درست در وقت خودش هم این کار انجام گرفت. ... آنها را کشاند به آبهای ما که شماها را به جانشان بیندازد، این‌طور دستهایشان را روی سرشان بگذارند و تسلیم بشوند. این حادثه کار خدا بود، در وقت خوبی [هم‌] انجام گرفت؛ شما هم عالی عمل کردید. زنده باشید ان‌شاءالله.(1)


1) در تاریخ 1394/10/22، دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار که به‌صورت غیر قانونی وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره‌ی فارسی شده بودند، توسّط واحدهای شناوری رزمی منطقه‌ی دوّم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و سرنشینان آنها بازداشت شدند.

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      
ضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت همگانی درخصوص «ترویج نماز»، همگان، به‌ویژه مسئولان دستگاه‌ها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی را به درک عظمت این مسئله و برداشتن گام‌های عملی در این راه فراخواندند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز (سه‌شنبه) در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز از سوی آیت‌الله عابدینی نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی قزوین قرائت شد به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
خداوند علیم و قدیر را سپاسگزارم که تلاش شما دست‌اندرکاران محترم این اجلاس مهم و بیش از همه عالم بزرگوار و مجاهد جناب حجةالاسلام آقای قرائتی در بخشهای اساسی و مؤثری به بار نشسته و کارهای مفیدی در ترویج فریضه‌ی بزرگ و بی‌بدیل نماز انجام گرفته است.
با این همه، ظرفیت و میدان کار و نیز نیاز و عطش جامعه‌ی اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب، بسیار بیش از واقعیتهای کنونی دراین‌باره است. در پیام سال گذشته گوشه‌ئی از این فضای خالی و تلاش‌پذیر، نشان داده شده است.
سخن امروز من تأکید بر احساس مسئولیت همگانی است.
توقع و انتظار این‌جانب آن است که همه به‌ویژه مسئولان دستگاه‌ها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت این مسأله را به‌درستی دریابند و گام در راه عمل نهند.
همه بدانند که یکی از مؤثرترین راهها برای کاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز است. به این‌که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل‌انگاری نکند همت گمارید. این یکی از بهترین راهها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ما است.
به این‌که همگان فرا بگیرند و عادت کنند که نماز را با خشوع و حضور قلب به‌جاآورند، همت گمارید.
اینها همه کارهای ممکنی است که با عزم راسخ و کار مداوم شما دست‌اندرکاران، محقّق خواهد شد، ان‌شاءالله.

والسلام علیکم و رحمةالله
سیدعلی خامنه‌ای
6 بهمن ماه 1394

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار آقای شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین و هیأت همراه، با اشاره به سابقه‌ی کهنِ ارتباطات تجاری و فرهنگی دو ملت ایران و چین، تأکید کردند: دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و قابل اطمینان همچون چین بوده و هستند و بر همین اساس، توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک 25 ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است.

رهبر انقلاب اسلامی، سخنان رئیس‌جمهور چین مبنی بر لزوم احیای «جاده‌ی ابریشم» و گسترش همکاری‌های کشورهای واقع در این مسیر را ایده‌ای کاملاً منطقی و قابل قبول خواندند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه همکاری‌های چین در دوران تحریم را فراموش نخواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «انرژی» را یکی از مسائل مهم دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: ایران تنها کشور مستقل در منطقه است که در زمینه‌ی انرژی می‌تواند مورد اطمینان قرار گیرد زیرا برخلاف برخی کشورهای منطقه، سیاست انرژی ایران تحت تأثیر هیچ عامل غیرایرانی قرار نمی‌گیرد.
ایشان با اشاره به سیاست‌های سلطه‌گرانه‌ی برخی کشورها به‌ویژه آمریکا و همکاری غیرصادقانه‌ی آنها با کشورهای دیگر افزودند: این وضعیت موجب شده است که کشورهای مستقل، به‌دنبال همکاری‌های بیشتر با یکدیگر باشند و توافق ایران و چین برای روابط استراتژیک 25 ساله در همین چارچوب است که باید با پیگیری جدی دو طرف، توافق‌ها حتماً به مرحله‌ی عملیاتی برسند.

ادامه مطلب...

      
<      1   2