آیه قرآن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :43
بازدید دیروز :2
کل بازدید :95620
تعداد کل یاد داشت ها : 335
آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 7:14 ص

در پی قهرمانی تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا و صعود به جام جهانی، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از تیم ملی بسکتبال کشورمان تشکر کردند.

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از تیم ملی بسکتبال بخاطر پیروزی‌ای که مایه‌ی خرسندی مردم عزیزمان شد تشکر میکنم.


توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

دانشگاه تهران؛ اول شوال 1434

خطبه‌ی اول
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد لله ربّ العالمین بارئ الخلائق اجمعین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدییّن المعصومین المکرّمین سیّما بقیّةالله فى الأرضین.
 همه‌ى شما برادران و خواهران عزیز نمازگزار و مؤمنین حاضر در این اجتماع باشکوه را و خودم را توصیه میکنم و دعوت میکنم به حفظ تقوا و پرهیزگارى، که مایه‌ى سعادت و پیروزى در دنیا و آخرت است. و تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را به همه‌ى شما، و همه‌ى ملت ایران، و همه‌ى مسلمانان عالم.
 ماه رمضان، سرشار از برکات الهى، بر ملت ما و دیگر مسلمانان گذشت و سعادتمندانِ بسیارى از برکات این ماه بهره‌مند شدند. در این هواى گرم، در این روزهاى بلند، با زبان روزه و با احساس گرسنگى و تشنگى و پرهیز از لذات و هوى‌هاى نفسانى، روز را به اطاعت پروردگار سپرى کردند و بسیارى شب را به دعا، به ذکر، به مناجات، به قیام لله پرداختند. آنهائى که با عبادت خدا، با انجام فرائض الهى در این ماه به تکلیف خود عمل کردند، احساس رضایت و بهجت میکنند.

ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

ملت مومن موحد و متحد ایران به شکرانه یک ماه روزه داری و عبادت پروردگار، نماز عید سعید فطر را با شکوه خاص در سرتاسر ایران پهناور و پر عظمت اقامه کرد.
در کانون این دایره عظیم معنوی مردم خداجوی تهران، صبح امروز نماز مبارک عید فطر را به امامت حضرت ایت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دانشگاه تهران و کیلومترها از خیابانهای اطراف اقامه کردند.
رهبر انقلاب در خطبه های نماز فطر با تبریک این عید خجسته به ملت بزرگ ایران و به همه مسلمانان عالم، عبادات و روزه داری مردم در روزهای گرم و طولانی ماه مبارک رمضان را موجب جلب رضایت پروردگار و ایجاد احساس بهجت و مسرّت معنوی در مردم خواندند و ابراز امیدواری کردند: خداوند متعال توفیق حفظ دستاوردهای تلاشهای مجاهدانه رمضان را به همه ملت عطا فرماید.
ایشان یکی از تلاش های مجاهدانه ملت در ماه رمضان را حضور سرافرازانه در راهپیمایی روز جهانی قدس برشمردند و افزودند: ملت ایران با این راهپیمایی سراسری، زنده بودن و ایستادگی ملی را درباره یکی از مسائل مهم جهان و تاریخ اسلام، ثابت کرد و حقیقتا با هیچ زبانی نمیتوان اهمیت این حرکت را توصیف کرد.


ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ی قضاییه به مناسبت عید سعید فطر با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی، انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور موافقت کردند.
متن نامه رئیس قوه‌ی قضائیه و پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه فرارسیدن روز عید فطر، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که در آن به تبیین و شرح فرازهای دعای قنوت نماز عید فطر پرداخته‌اند، منتشر می‌نماید:
* * *


* عید فطر، روز عبادت و تقرّب به خدا
خداى متعال، مراسم با عظمت ماه رمضان را این‌گونه مقرّر فرموده است که به آسانى و سادگى پایان نپذیرد. در پایان این ماه - که ماه عبادت است - روزى را قرار داده است که روز عید باشد، روز اجتماع باشد، روز بزرگى باشد؛ برادران مسلمان به هم تهنیت بگویند؛ موفقیّتهاى ماه رمضان را قدر بدانند؛ میان خود و خدا محاسبه کنند؛ آنچه را که در این ماه شریف ذخیره آنها شده است، براى خودشان حفظ کنند. آن روز، روز عید فطر است. لذا روز عید فطر هم اگرچه عید است؛ اما روز عبادت و توسّل و تذکّر و تقرّب به خداست که با نماز شروع مى‌شود و با دعا و توسّل و ذکر پایان مى‌پذیرد. این روز را قدر بدانید؛ ذخیره تقوا را مغتنم بشمارید و عید فطر را بزرگ بدانید.
امروز در قنوت نماز، نُه مرتبه به خدا عرض کردید: «اللّهم انى اسألک خیر ما سألک منه عبادک الصّالحون؛ یعنى بهترین چیزى را که بندگان صالح خدا از او طلب مى‌کنند، به ما عطا کن. «و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون»؛(1) و از آنچه که بندگان مخلص خدا، به خدا پناه مى‌برند، ما نیز به خدا پناه مى‌بریم. آنچه که شما خواسته‌اید، رضاى خداست، تقرّب به خداست، توفیق عمل براى خدا و توفیق عبودیّت الهى است. آنچه که شما از آن به خدا پناه برده‌اید، بندگى نفس است، بندگى هوى است، بندگى غیر خداست، شرک به پروردگار است. 1377/10/28
 
* عید فطر مایه ازدیاد عزت و شرف امت اسلامی
خداوند متعال عید سعید فطر را براى امت اسلام و براى پیامبر عظیم‌الشأن مایه‌ى عزت و ذخر و شرف و کرامت قرار داد؛ «و لمحمّد صلّى اللّه علیه و ءاله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا»؛ مایه‌ى ازدیاد عزت و شرف امت اسلامى و پیامبر عظیم‌الشأن است. این بسته به این است که ما مسلمانها، با این موقعیتها و با این مناسبتها چگونه رفتار کنیم. ملتهاى مسلمان میتوانند ماه رمضان را و عید فطر را وسیله‌اى قرار بدهند براى عزت؛ نردبانى قرار بدهند به سمت علوّ معنوى و مادى و عزت دنیا و آخرت. باید بیدار باشیم، باید از این موقعیتها استفاده کنیم. 1391/05/29
  ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      
   1   2   3   4      >