آیه قرآن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :22
کل بازدید :95670
تعداد کل یاد داشت ها : 335
آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 3:41 ص

سرمقاله‌ی نشریه‌ی خط حزب‌الله (شماره‌ی بیست‌وهفتم)

هشدارها و تذکرات رهبر انقلاب اسلامی برای حفظ انقلاب اسلامی در چند ماه اخیر خواب را از چشم  انسان می‌رباید. «ما مواجهیم با یک حمله‌ی همه‌جانبه‌ی فرهنگی و اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده؛ یعنی شما حالا که من دارم می‌گویم، قاعدتاً از من قبول می‌کنید لکن اطّلاع ندارید از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ بنده اطّلاع دارم.»(1394/07/13)، «غالباً عموم مردم یا حتّی خیلی از خواص مطّلع نمی‌شوند ما مطّلع می‌شویم. من از روی اطّلاع دارم عرض می‌کنم که برنامه‌ی نفوذ در کشور یک برنامه‌ی جدّی استکبار است»(1394/12/20) و «کسانی‌که در مسائل گوناگون دسترسی به اطّلاعات دارند، خوب می‌دانند که چه دامی برای کشور گسترده‌اند یا می‌خواهند بگسترانند برای نفوذ کردن در حصن و حصار اراده و فکر و تصمیم ملّت ایران، با انحاء مختلفِ تدابیر و سیاست‌ها و توطئه‌ها؛ این الان در جریان است.»(1394/10/14) «دشمنی که شب و روز نمی‌شناسد برای رسیدن به هدفش»(1394/06/12) از روش‌های مختلفی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

«سه ابزار اساسی این روزها» ی او «تبلیغ ایران‌هراسی، تحریم و نفوذ است.»(1395/01/01) درباره‌ی ایران‌هراسی، بیانات و راه‌حل‌ها و اقدامات گوناگونی از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است(به‌عنوان نمونه دیدار خبرگان اسفند 93 را ببینید) که دو  نامه به جوانان غربی در دو سال اخیر، نمونه‌های مرتبط با آن به حساب می‌آیند. راه‌حل تحریم را نیز باید در اقتصاد درونزا و مقاومتی جستجو کرد. صحبت درباره‌ی این دو، مجالی دیگر می‌طلبد ولی نفوذ که «خیلی مسئله‌ی عجیب و خیلی مسئله‌ی مهمّی است.» موضوع محوری این یادداشت است. پروژه نفوذ که سومین ابزار اساسی دشمن است درواقع یک «جنگ نرمِ پیچیده برنامه‌ریزی شده، گسترده و همه‌جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی است که مهم‌ترین هدفش تغییر باورهای مردم است.»(1394/07/20)
* وظیفه چیست؟
وقتی دشمن به‌دنبال تغییر باور است؛ یعنی می‌خواهد نظام معرفتی مردم را برهم بزند تا عقب‌نشینی از اصول به‌راحتی صورت بگیرد. اگر دشمن در عملیات نفوذ موفق شود، نتیجه‌اش شاکله‌ای از نظام جمهوری اسلامی است که در آن روح انقلاب اسلامی و اصول انقلاب دیگر وجود نخواهد داشت. «هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکرشده و حساب‌شده، استحاله‌ی جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است.»(1394/07/20)  رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اسفندماه  اعضای مجلس خبرگان به ده راه نفوذ دشمن اشاره کردند و حدود دو هفته پیش بود که  در حرم رضوی نیز از یکی از سیاست‌های امریکا در چارچوب «پروژه نفوذ» پرده برداشتند. «در این مقطع زمانی، سیاست‌های آمریکا اقتضا می‌کند که یک تفکری تزریق بشود در میان ملّت ما... که وانمود کنند ملّت ایران بر سر یک دوراهی قرار دارد و چاره‌ای ندارد جز اینکه یکی از این دو راه را انتخاب کند. آن دوراهی عبارت است از اینکه یا باید با آمریکا کنار بیایند، یا باید به‌طور دائم فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمّل کنند... و کنار آمدن با او به‌معنای صرف‌نظر کردن از برخی از چیزهایی است که انسان بر آنها پای می‌فشرد.»(1395/01/01) یا اینکه آن‌ها تلاش می‌کنند ذهنیت مردم ایران را نسبت به خاندان پهلوی تغییر دهند تا آن «گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته‌ای درخشان و زیبا تغییر یابد. آنها می‌خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است.»(1394/07/20) در پروژه‌ی نفوذ، «تغییر انگیزه‌ها، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ»(1394/07/20) در دستور کار است. مقابله با تلاش دشمن برای انحراف اذهان، احتیاج دارد به روشنگری. «در این زمینه روشنگری لازم است؛ روشنگریِ بدون اتّهام، بدون تهمت زدن، بدون مصداق معیّن کردن، امّا روشنگری اذهان مردم؛ چیز لازمی است. ببینید، یکی از آن چیزهایی که قرآن کریم خطاب به مخالفین [می‌گوید] و بر آنها ایراد می‌گیرد این است: لِمَ تَلبِسونَ الحَقَّ بِالباطِلِ وَ تَکتُمونَ الحَقَّ وَ اَنتُم تَعلَمون؛ یکی از ایرادهای بزرگ این است که شما باطل را با حق مخلوط می‌کنید، مشتبِه می‌کنید؛ «لبس» یعنی اشتباه، «تَلبِسونَ» [یعنی] مشتبِه می‌کنید حق را با باطل، وَ تکتُمونَ الحَقَّ، حق را کتمان می‌کنید. حقیقت را باید بیان کرد که این وظیفه‌ی ما است.»(1394/10/14) به‌همین دلیل است که وقتی اصول امام، آرمان‌ها و افتخارات انقلاب و اسلام ناب مورد خدشه یا تحریف واقع می‌شود؛ رهبر انقلاب اسلامی به دفاع از آن‌ها بر می‌آیند و آن‌ها را مدلل و مستدل برای ملت بازگو می‌کنند. چه آنجا که اسلام رحمانی در مقابل اسلام ناب قرار می‌گیرد، چه آنجا که کربلا درس مذاکره می‌شود، چه آنجا که معیشت و اقتصاد در گرو کنارگذاشتن اصول انقلاب می‌شود یا داستان برجام دو و سه مطرح می‌شود و چه آنجا که واکنش غلطی به مانور موشکی سپاه داده می‌شود و...
ادامه مطلب...
توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      
دوگانه جهل-خیانت؛ از 58 تا 95

روزهای نوفل لوشاتو و مصاحبه‌های داغ و پرشور امام خمینی رحمه‌الله، کلیدواژه‌ها و عبارت‌های به‌یادماندنی زیادی برای ادبیات سیاسی انقلاب برجای گذاشته است. یکی از این عبارت‌ها که بعداً به یکی از مبانی انقلاب اسلامی و نقدهای مهم آن به اندیشه‌ی پادشاهی بدل شد، «نفی روابط سلطه‌آمیز» با کشورهای دیگر و «الغای قراردادهای دولت پهلوی» با دولت‌های استکباری بود. امام رحمه‌الله معتقد بود که «تمام قراردادهایی که تا حالا بسته شده است در ایران -اگر از صدر مشروطه نگوییم، در زمان این دو تا سلطان، که عبارت از رضا شاه و محمدرضا شاه باشد- تمام قراردادها برخلاف قانون است و قراردادها همه باطل است، برای اینکه مجلسْ مجلس قانونی نیست تا تصویب کند؛ سلطان سلطان قانونی نیست تا مثلًا عرضه بدارد به مجلس، تا نخست‌وزیر تعیین کند، تا امر به فتحِ مجلس بکند.»[1]


بنابراین با سقوط نظامِ پادشاهی در ایران، یکی از وظایفی که متوجه دولت موقت بود، الغای قراردادهای استعماری و از جمله قراردادهای نظامی بود. در همین رابطه بسیاری از قراردادهای نفتی و نظامی ملغی اعلام شد. سخنگوی دولت موقت در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که «قراردادهای تسلیحاتی با ایالات متحده‌ی آمریکا شامل خرید جنگنده‌های اف-16 آواکس و ناوشکن‌های جنگی که با حجم نزدیک به 9 میلیارد دلار بود لغو شده است... یک‌سری قراردادهای دیگر با مستشاران نظامی آمریکا بسته شده بود که آن‌ها نیز لغو شده است.»[2]
بخشی از قراردادها مربوط به اقلامی‌ می‌شد که نقل و انتقال آن‌ها و مبالغ پرداختی‌شان انجام شده بود که مهمترین آن‌ها جنگنده‌های اف14 آمریکایی بود که دولت شاه برای آنکه بتواند ژاندارم آمریکا در منطقه باشد از آمریکایی‌ها خریده بود.
توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رهبر انقلاب

فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار عیدانه‌ی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مهمترین شاخصه‌ی «هویت جمعی» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را دارا بودن همزمان «توان عملیاتی و نظامی» و «انگیزه‌ها و جهت‌گیری‌های معنوی و دینی» دانستند و تأکید کردند: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه‌ی اصلی نیروهای مسلح، دفاع از مرزهای امنیت ملی است، بنابراین باید توان عملیاتی و انگیزه‌های معنوی این نیروها روزبه‌روز تقویت شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود دو گروه از نیروهای مسلح با دو هویت خاص در بیشتر کشورهای جهان، گفتند: در برخی کشورها ارتش، نیروی نظامیِ تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی و فقط برای حفظ حکومت و امنیت حاکمان است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از این نمونه ارتش‌ها در منطقه‌ی ما نیز وجود دارند که برخی از آنها از بیش از یک سال گذشته با تمام توان به یمن تهاجم کرده و مردم این کشور را آماج حملات خود قرار داده‌اند اما کاری هم از پیش نبرده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به گروه دوم از ارتش‌های جهان اشاره کردند و افزودند: این ارتش‌ها در ظاهر توان عملیاتی و نظامی بالایی دارند اما در میدان عملیات فقط نظامی‌گری صِرف، و بی‌منطقی و بی‌رحمی در دستور کار آنها است.
ایشان عملکرد ارتش آمریکا در عراق و افغانستان را نمونه‌ی بارز ارتش‌هایی با هویت نظامی‌گری صِرف برشمردند و خاطرنشان کردند: چنین نیروهای مسلحی اگر در میدان عملیات کم بیاورند، اِبایی در استفاده از نیروهای جنایتکار حرفه‌ای همچون «بلک واتر» ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه‌های معنوی دارد و هم «کارایی» دارد و در کشوری برخوردار از «استقلال سیاسی» عمل می‌کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: نظامی‌گری در جمهوری اسلامی ایران نه یک جایگاه تشریفاتی و زینتی است، و نه یک عملیات بی‌مهار، بی‌منطق، بی‌ملاحظه و بی‌جهت.
ایشان با تأکید بر اینکه باید هویت منحصربه‌فرد نیروهای مسلح ایران همواره تقویت شود، افزودند: نیروهای مسلح برای شخص خاص و یا برای حزب و جناح خاصی نیستند بلکه مربوط به همه‌ی ملت و کشور هستند و باید حصار امن مردم و مدافع امنیت ملی و عمومی باشند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: با افزایش توان عملیاتی نیروهای مسلح که مجموعه‌ای از سازماندهی، تجهیزات، آموزش و پشتیبانی است، در کنار ارتقای توانایی‌های معنوی که فراتر از واجبات و مستحبات دینی است و باید در اعماق قلب نیروها به‌وجود آید، نیروهای مسلح احساس قدرت واقعی به‌دست خواهند آورد.
پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح بر خود فرض می‌دانند که با افزایش توان نظامی و بازدارندگی به‌ویژه تقویت ذخایر موشک‌های بالستیک و توسعه‌ی پایگاه‌های موشکی، از حریم اسلام ناب دفاع، و امنیت ملت و مرزها را تأمین کنند و بر همین اساس نیز معتقدیم در شرایط فعلی برگزاری رزمایش‌های نظامی ضروری است و تداوم خواهد داشت.
پیش از این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      
فصل پنجم سال

گزارش نشریه‌ی خط حزب‌الله(شماره‌ی بیست‌و‌هفتم)

اعتقاد و توجه به نقش عوامل معنوی در موفقیت‌های یک ملّت در کنار عوامل مادی، از خطوط مورد تأکید دائمی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. دعا، مناجات، استغفار، تضرّع، توسّل، تقرّب به ذات پروردگار و تلاش برای خودسازی کلید گشایش درهای رحمت الهی به روی جامعه است. لذا استفاده هر چه بیشتر از فرصت سه ماه پر برکت رجب و شعبان و رمضان به مثابه پنجمین فصل از سال -که گویی خداوند رحمان این فصل مجازی پر برکت و معنویت را در کنار فصول دیگر سال قرار داده- توصیه همیشگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جامعه مومن و انقلابی است.
 
* گام به گام تا معراج
«ماه رجب یک فرصت تقرّب به ارزش‌های الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است. اینها همه فرصتند؛ هر فرصتی هم نعمت است و هر نعمتی هم نیازمند شکر و سپاس است. ماه رجب از این نعمت‌ها است. بعد هم ماه شعبان است که آن هم نعمت دیگری است و این دو ماه از نظر کُمَّلین و اهل توحید و اهل معنا مقدّمه‌ی ماه رمضانند؛ و ماه رمضان ماه عروج است، ماه رفتن به معراج است.(1394/02/06)
* شستشویی کن و آنگه به خرابات خرام!
«ماه‌های رجب و شعبان، ماه‌های آماده شدن دل انسان برای ماه رمضان است.(1380/08/20) شستشویی کن و آنگه به خرابات خرام‌. انسان باید این شستشو را در ماه رجب و شعبان بکند تا بتواند در ماه رمضان بر سرِ سفره‌ی الهی وارد شود و از آن سفره متنعّم گردد و فیض ببرد. (1380/07/04)
* فرصت اتصال دل به نور پروردگار
«این روزها را قدر بدانید. در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، می‌تواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ی نعمت‌های دنیا پوچ است؛ یعنی می‌تواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد. این سه ماه را قدر بدانید. در این سه ماه، فرصت برای وصل کردن و منور نمودن دل‌ها به لطف و نور پروردگار، بیش از همیشه است.»(1369/11/19)
  ادامه مطلب...
توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 عیدتان مبارک! ان‌شاءالله به‌معنای واقعی کلمه‌ی مبارک، این عید، هم عید نوروز و هم عید ولادت صدّیقه‌ی کبرا (سلام‌الله‌علیها)، بر همه‌ی شما برادران عزیز و خواهران عزیز مبارک باشد؛ هم بر خودتان، هم بر خانواده‌هایتان، فرزندانتان، همسرانتان، که بلاشک سهم عمده‌ای از ثواب الهی را همسران مسئولین میبرند. خیلی از این زحماتِ مسئولیّتهای شما و اشتغالهای شما و گرفتاری‌های شما را آنها تحمّل میکنند امّا شما چهره میشوید و مورد تقدیر قرار میگیرید و مورد تشکّر خواص و عوام قرار میگیرید و کسی از آنها تشکّر نمیکند. بنده، هم به آنها تبریک عرض میکنم -به همسران شما و به خانواده‌های شما- هم از آنها تشکّر میکنم به‌خاطر صبری که میکنند و همکاری‌ای که با شماها میکنند که موجب میشود شماها بتوانید ان‌شاءالله به وظایف مهم، مسئولیّتهای سنگین و کارهای بزرگی که بر عهده دارید به بهترین وجهی برسید.

 عید نوروز هم واقعاً یک فرصتی است برای ما ایرانی‌ها. با قطعِ‌نظر از جنبه‌ی ارتباط این روز معیّن با آنچه در تاریخ اسلام است -که حالا بعضی‌ها تطبیق میکنند با روز غدیر و بعضی‌ها با روزهای دیگر، که من نمیتوانم قضاوتی نسبت به صحّت‌وسقم این تطبیق‌ها بکنم- خود این عید که اوّل سال خورشیدی ما و منتسب به هجرت پیغمبر اکرم است، واقعاً یک فرصت بزرگ و خوبی است. اعیاد این‌جوری هستند؛ یک سرآغاز را و یک دوره‌ی جدید را به انسان القا میکنند. این احساس ورود در دوره‌ی جدید به انسان کمک میکند که نشاط تازه‌ای پیدا کند، برنامه‌ریزی جدیدی بکند، ابتکاری به میدان بیاورد؛ خیلی چیز خوبی است. لذا در همه‌ی دنیا همه‌ی ملّتها به اعیاد سالشان اهمّیّت میدهند. این اهمّیّت ممکن است در یک جاهایی جنبه‌ی مذهبی داشته باشد، مثل مسیحی‌ها و دیگران؛ یک جاهایی هم نه، جنبه‌ی مذهبی اصلاً ندارد امّا اوّل سال است. اوّل سال یعنی روز نو، کار نو، ابتکار نو؛ معنایش این است. این خیلی احساس خوبی است که برای انسان به‌وجود می‌آورد.
ادامه مطلب...
توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      
<      1   2   3   4   5      >