الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین‌.

السّلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته.

سلام اولسون سیزه قارداشلار، باجیلار، عزیز جوانلار.

خداوند متعال به همه‌ى شما توفیق بدهد، به همه‌ى شما صبر بدهد. حادثه‌ى تلخ زلزله‌ى این منطقه، دلهاى همه را به درد آورد؛ همه مصیبت‌دار شدند. از خداوند متعال براى مصیبت‌دیدگان صبر طلب میکنیم. از خداى متعال براى مردم عزیز آذربایجان توفیق میخواهیم. و به همه‌ى شما عرض میکنم - بخصوص عزیز جوانلار - این حادثه میتواند براى شما یک سکوى پرش به جلو باشد. با صبر شما، با استقامت شما، با تلاش شما، با همکارى شما، با همدردى و همدلى شما با یکدیگر، ان‌شاءاللّه میتوانید از این حادثه یک سکوى پرشى بسازید.

البته مسئولین وظائف بزرگى دارند. تا امروز کارهاى خوبى انجام گرفته است؛ کارهاى اصلى بعد از این است؛ بازسازى‌ها، محکم‌سازى‌ها، مقاوم‌سازى‌ها باید بتواند ان‌شاءاللّه چهره‌ى این منطقه را بعد از زلزله عوض کند. از خداى متعال میخواهیم که این توفیق را به مسئولین بدهد؛ شما هم همکارى کنید. آحاد مردم با مسئولین همکارى کنند. مردم سراسر کشور هم آنطورى که من اطلاع پیدا کردم و حدس میزدم و مشاهده شد، همدرد با شما هستند. اینجور نیست که یک قطعه‌ى از کشور یک مصیبتى داشته باشد، دیگران نسبت به آن بى‌تفاوت باشند؛ نه، همه احساس همدردى میکنند. بحمداللّه ملت ما یک ملت یکپارچه است، یک ملت متحد است؛ و به خاطر همین اتحاد، نیرومند است. این قدرتى که امروز ایران اسلامى دارد، این عزتى که امروز ملت ایران دارد، بخش مهمى از آن به خاطر همین اتحاد و اتفاقى است که بین اقشار مختلف مردم در قسمتهاى مختلف وجود دارد.

مقصود من از این سفر، در درجه‌ى اول، همدردى و همدلى با مردم عزیز این منطقه است - منطقه‌ى اهر، ورزقان، هریس و روستاها و مناطق اطراف این سه شهر - همدردى و همدلى با کسانى که عزیزانشان را از دست داده‌اند، فرزندانشان را از دست داده‌اند؛ ما با اینها همدردیم. از خداى متعال براى اینها صبر میخواهیم. این هدفِ اوّلى ماست. در درجه‌ى بعد هم از کارهائى که انجام گرفته، از نزدیک اطلاع پیدا کنیم. من از بعضى از زلزله‌زده‌ها پرسیدم، گفتند خدماتى که تاکنون انجام گرفته، خدمات خوبى است. ان‌شاءاللّه باید همین خدمات ادامه پیدا کند. البته نوع خدمات تفاوت خواهد کرد؛ بعداً کارهاى سنگین‌تر و اصلى هست، که امیدواریم مسئولین به توفیق الهى بتوانند این وظائف را انجام بدهند. من همه‌ى شما را به خدا میسپارم.
 
والسّلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته.